Becoming Legendary

LEGENDÁSSÁ VÁLÁS: AMERIKA ELSŐSZÁMÚ MOTORKERÉKPÁR VÁLLALATA

1897 - 1952

1897-ben az ipar úttörője, George M. Hendee kerékpárgyártó céget alapított a Hendee Manufacturing Company néven. A társalapító és főmérnök, Oscar Hedstrom mellett Hendee 1901-ben megnyitotta a vállalat első gyárát Springfield belvárosában.

Ezt követte a motorkerékpár-gyártás, az innováció páratlan növekedése és a valódi amerikai motoros kultúra megalapozásában betöltött vezető szerep. 1923-ban a cég megváltoztatta nevét The Hendee Manufacturing Company-ról The Indian Motocycle Company-ra - Nem volt „r” a „Motocycle”-ben, amikor a szót először az Indian névvel használták. Kevesebb, mint két évtizeddel később a Sturgis és a dél-dakotai székhelyű Jackpine Gypsies motoros csoport a Black Hills Classic elnevezésű versenyt rendezte meg, amely a világ legnagyobb motorkerékpár-rallyjává fejlődött.

Korai időszakában a vállalat rendkívüli rugalmasságot mutatott, mivel a nagy gazdasági világválság és két világháború bekövetkezte ellenére az innovációban és a versenypályán is sikert aratott. Valójában nem csak a márka élte túl ezeket a zűrzavaros időket, hanem az első és második világháború alatti háborús erőfeszítésekhez való jelentős hozzájárulás részeként, nélkülözhetetlen járműveket szállított mind az amerikai, mind a francia csapatoknak a harctéren.

George Hendee

George Hendee

Mielőtt 1897-ben megalapította a Hendee Manufacturing Company-t, George M. Hendee kitűnő kerékpáros versenyző és gyártó volt a massachusettsi Watertown-ból. 1901-ben Hendee Oscar Hedstromot vette fel a benzinmotoros kerékpárok építéséhez és a versenytempó növeléséhez, valamint megnyitotta a vállalat első gyárát még ebben az évben Springfield belvárosában, Massachusettsben. A páros által gyártott gép erőteljesnek és megbízhatónak bizonyult, megalapozva ezzel a vállalat kiemelkedő teljesítményének hírnevét.

Később, 1915-ben, Hendee lemondott az ügyvezető igazgatói posztjáról, de úgy döntött, hogy továbbra is az elnök marad, amíg 1916-ban teljesen visszavonult a Hendee Gyártó Vállalattól. Nyugdíjazásakor guernsey-i szarvasmarhákat és fehér lábú csirkéket tenyésztett a Connecticut-ban található Suffield-i farmján.

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom

Carl Oscar Hedstrom a Hendee Manufacturing Company társalapítója, főmérnökként szolgált egészen 1913-ban történő lemondásáig. A svédországi Lonneberga kis plébániától érkezve a Hedstrom első motorizált kerékpár terve volt az alapja Amerika elsőszámú motorkerékpár-vállalatának gyors ütemű növekedésének.

Forradalmi motorkerékpár-gyártói karrierje mellett Hedstrom nagyszerű sikereket aratott megbízhatósági versenyzőként is, nevezetesen az akkori sebesség rekorddal, 56 mérföld / órás sebességgel, amely egyben az 1903-ban New York városától Springfieldig (Massachusetts) tartó verseny győzelmét is jelentette számára.

E. Paul DuPont

1930-ban E. Paul Dupont jeles iparos eladta a Dupont Automobile részesedését az Indian Motorcycle számára, és ezzel egy időben nagy részesedést vásárolt az Indian motorkerékpár részvényekből. E Paul kiszorította a vállalat meglévő vezetői csapatát, és Loring F. “Joe” Hosley-t bízta meg a napi feladatok ellátásával, aki az Indian motorkerékpár hatalmas növekedési időszakát vezette.

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin “Cannon Ball” Baker

Erwin „Cannon Ball” Baker a hosszútávú versenyzés úttörője és az Indian motorkerékpár korai nagykövete volt. Az Indian motorkerékpárok állóképességének és tartósságának nagyszerű bizonyítékaként Baker 1914-ben új rekordidő alatt, 11 nap, 12 óra, 10 perc alatt San Diegóból a keleti partig motorozott. Kevesebb, mint egy évvel később, 1915-ben Baker új szintidőt állított fel a Three-fag Kanadából Kalifornián keresztül Mexikóba tartó sprintjén, amelyet mindössze három és fél nap alatt teljesített.

RECORDS AND ACCOLADES

REKORDOK ÉS ELISMERÉSEK

A Hendee Manufacturing Company korai versenyéveit kiemelkedő sikerek jellemezték az állóképességi versenyeken. A vállalat első megbízhatósági próbájában, 1903-ban, társalapítója és főmérnöke, Oscar Hedstrom egyik motorkerékpárjával új, 56 mérföld per órás világrekordot állíott be, megnyerve a New York Citytől a massachusettsi Springfieldig, tartó oda-vissza állóképességi versenyt. A társalapító sikerére építve, 1906-ban George Holden és Louis J. Mueller kereskedők, mindenféle mechanikus probléma nélkül, rekord idő alatt, mindössze 31 nap alatt motoroztak San Franciscoból New Yorkba egy Indiai motorkerékpárral.

Ahogy az amerikai motorkerékpár-verseny intézménye növekedett, a vállalat fókusza a versenypályákra terelődött. 1937-ben az ismert versenyző, Ed Kretz nyerte az első Daytona 200 versenyt egy Indian Sport Scout-al.

A verseny sikerek e korai szakaszában, az 1940-es évek végén megalapították az Indian Motorcycle Wrecking Crew-t, egy rekordokat sorra döntő versenyzői csapatot, amely olyan legendás versenyzőkből állt, mint Bobby Hill, Bill Tuman és Ernie Beckman. Az 1950-es évek elejére a Crew mind a salak, mind a közúti pályákon dominált; Bobby Hill megnyerte a Springfield Mile-t 1951-ben és 1952-ben, csapattársa, Bill Tuman pedig 1953-ban teljesítette a Three-Peat-et az IM számára.

WAR-TIME PRODUCTION

Hadi termelés

Az amerikai hadsereg 1913-ban kezdte el az Indian motorkerékpárok használatát, és az I. világháború beköszöntével, amint az Egyesült Államok 1917-ben belépett a háborúba az Indian motorkerékpár termelésének nagy részét a háborús erőfeszítések tették ki. A katonaság által lefoglalt kapacitások eredményeként, a kereskedőknek korlátozott a készlet állt a rendelkezésére, így a kiskereskedelmi értékesítés jelentősen visszaesett. Összességében a vállalat 1917-től 1919-ig közel 50 000 motorkerékpárral járult hozzá a haditermeléshez, többségük az Indian Powerplus modell alapján készült.

Két évtizeddel később az Egyesült Államok egy újabb kataklizmatikus globális konfliktusba keveredett: a második világháborúba. Az Indian motorkerékpár ismét fellendült, amikor 1940 és 1945 között gyakorlatilag teljes termelésüket a szövetségesek céljaira összpontosították a második világháborúban. Az Indian motorkerékpár elsősorban a francia kormány számára gyártott motorkerékpárt, és 1941-ben megépítette az Egyesült Államok hadseregének a 841-es motorkerékpárokat. A második világháború alatt az Indian motorkerékpár 24 millió dollár értékű motorkerékpárral és alkatrészekkel járult hozzá a háborús erőfeszítésekhez. Összességében több, mint 35 000 motorkerékpár került a szövetséges csapatokhoz.

TEKINTSE MEG A MOTOROKAT AMELYEK AZ INDIAN MOTORKERÉKPÁR KEZDETI SIKEREIT FORMÁLTÁK

Old sketch of the first-ever V-twin factory race bike

AZ ELSŐ V-TWIN GYÁRI VERSENY MOTOR

1906

1906-ban megépült az első V-twin gyári versenymotor. A versenymotor egy változatát az 1907-es modellévre vezették be a fogyasztói modellekben, így a 39-ci (633 köbcentis), 42 fokos V-Twin lett az első amerikai V-Twin motoros motorkerékpár.

Photo of the first Indian Scout built in 1920

INDIAN SCOUT

1920

1920-ban a társaság kiadta az első Indian Scout-ot. Ez a gyors, megbízható, könnyen manőverezhető motor sok embert vett rá motorozásra.

First Chief Motorcycle

INDIAN CHIEF

1922

Az Indian Scout 1920-as bevezetését követően a vállalat kiadta az Chief-t, egy új platformot, amely szilárd alapot jelentett az Indian Motorkerékpár korai növekedéséhez.

Indian Ace motorcycle

INDIAN ACE

1927

Az Indian Ace, miután a Hendee megvásárolta az Ace Motor Corporation-t, a kezdeti fejlesztési években gyorsan a vállalat úttörő gyártásának alaptermékévé vált.

Történelmi korszakok